Cum îți răcorești mașina pe caniculă? 5 sfaturi practice

Vara și-a intrat total în drepturi. Perioada de caniculă ne-a demonstrat acest lucru. Crezi că știi cum să îți răcorești mașina încinsă la soare?

Fără nici cea mai mică îndoială, fiecare șofer are metodele sale prin care își protejează mașina de căldura incendară pe timpul verii. Autoeconom.ro îți propune 5 astfel de metode prin care îți poți răcori mașina, pe care dacă le știai, ți le reamintești acum. Dacă nu le știai, îți va prinde bine să le afli.

1. Parcarea

Primul lucru de care trebuie să ții cont e parcarea. Mai bine să previi, decât să tratezi, așa că să alegi un loc de parcare cât mai ferit de soare e o mișcare normală. În practică însă, acest lucru, aparent banal, devine misiune imposibilă, din cauza traficului din oraș. Nu dispera însă! Încearcă pe cât posibil să găsești un loc cu umbră; dacă însă nu reușești, caută un loc în care soarele să bată spre partea din spate a mașinii tale. Astfel, părțile ce scapă de supraîncălzire sunt schimbătorul, volanul și bordul. Dacă ți se pare că metoda nu funcționează, apelează cu încredere la parasolarele pentru parbriz și lunetă, iar geamurile din părțile laterale le poți proteja folosind o folie solară auto.

2. Supraîncălzirea mașinii

Ce e de făcut însă dacă faptul e consumat și trebuie să te urci în mașina supraîncălzită? În caz că nu ai ținut cont de primul sfat și ești nevoit să înfrunți mini-sauna din interiorul mașinii tale, din nou, nu dispera! Potrivit noțiunilor elementare de fizică, aerul cald, mai ușor decât cel rece, se ridică, astfel că în mașina ta, aerul încins de soare se va ridica spre plafon, ceea ce va provoca o senzație de căldură în exces.

Ești tentat să răcești partea superioară a mașinii, dar nu o să faci acest lucru. Ceea ce trebuie să faci e să scoți aerul cald din interior, începând cu cel mai fierbinte. O modalitate foarte simplă prin care poți face asta e să dai drumul la aerul condiționat, pe maxim, fără a folosi însă recircularea, să redirecționezi fluxul de aer către aeratoarele de la nivelul picioarelor, asta după ce ai deschis parțial geamurile. Închide-le în momentul în care s-a răcit îndeajuns. Acum poți activa modul de recirculare al aerului.

3. Folosirea corectă a aerului condiționat

Color detail with the air conditioning button inside a car.

Ai ales să conduci într-o zi caniculară. Cum faci să asiguri pe durata călătoriei tale un confort termic potrivit? Bineînțeles, cu ajutorul aerului condiționat. Pentru ca rezultatele să fie însă cele pe care le aștepți, acesta trebuie folosit inteligent.

Indicat și ideal ar fi ca imediat ce ai pornit la drum să folosești funcția AUTO, geamurile să fie închise sau cel mult întredeschise. Astfel habitaclul va avea parte de o ventilație mai bună și corpul tău va fi cu siguranță mulțumit. Nu abuza însă de folosirea acestei funcții mai mult de câteva minute. De ce? Pentru că atmosfera poate fi răcită în exces. Ca să te asiguri că ai parte de aer condiționat de calitate îți oferim 3 oferte de preț pentru verificarea și încărcarea instalației de climă.

Primește 3 oferte de la service-uri auto!

Așadar, atunci când ai de condus un drum lung, este indicat să folosești cu alternanță sistemul de aer condiționat. Variația redusă a temperaturii din interior va reuși ca atunci când ieși din mașină, corpul tău să nu fie atât de expus la temperaturile extrem de ridicate. Un alt avantaj e faptul că economisești și combustibil, deoarece compresorul climatizării solicită în plus motorul mașinii tale.

4. Protejarea motorului

Am vorbit despre protejarea interiorului mașinii tale de canicula verii. Însă nu doar acesta trebuie protejat. Temperatura motorului este alt lucru de care trebuie să ții cont. Așa că asigură-te că nivelul de antigel atinge limite normale și poartă în portbagaj un recipient suplimentar, în caz de orice. E cunoscut faptul că antigelul are un punct scăzut de îngheț. Ceea ce e mai puțin știut însă e faptul că are și un punct de fierbere foarte ridicat.

5. Supraîncălzirea anvelopelor

Ca să previi încălzirea în exces a anvelopelor, verifică înainte de a pleca la drum presiunea acestora. Umflate la o presiune mai mică decât cea recomandată, roțile acoperă o porțiune mai mare pe șosea, creând o forță mai mare de frecare și deci mai multă căldură, cauzând o uzură mai accentuată și pierderi de aderență.

Iată cele 5 sfaturi de care trebuie să ții cont pentru a-ți răcori mașina pe caniculă. Un ultim sfat ar fi să nu lași pe o astfel de vreme copiii sau animalul de companie nesupravegheați în mașină. Copiii se deshidtratează mult mai rapid decât adulții, o mașină poziționată direct în razele periculoase ale soarelui se supraîncălzește, dăunând celor mici sau animalelor de companie.

Află aici mai multe sfaturi despre cum îți poți răcori mașina pe caniculă din partea utilizatorilor autoeconom :

”Înainte de a pleca la drum, poți schimba aerul din mașină deschizând 2 portiere, pe diagonală,  mișcând înainte și înapoi una dintre ele. Când pleci la drum, nu pornești A/C-ul imediat, până în momentul în care ajungi la o viteză de 40-50 de km/h poți circula cu geamurile de pe diagonală deschise până se schimbă aerul fierbinte de la sine. Abia apoi pornești aerul condiționat.” Ion Alexandru, București

German Shepherd Dog looking out of a black motor car window

Autoeconom.ro îți dorește drum bun și concediu plăcut!

 

Spune și prietenilor tăi: